Levering:
Horsecare leverer typisk indenfor 3-5 hverdage efter vi har modtaget betalingen, dog kan leveringstiden på specielle produkter være længere.
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid.

Leveringsbetingelser:

Div. plejeprodukter

Fragtfrit ved køb over 600 Kr.

Ved køb under 600 kr. tillægger vi din ordre følgende fragt tillæg:

Forsendelser på 0-5 kg.:         75,00 kr.
Forsendelser på 5-10kg.:       100,00 kr.
Forsendelser på 10-20 kg.:    160,00 kr.
Forsendelser på over 20 kg.: 250,00 kr.

Besterly hestefoder
Varekøb over 1000 kg er fragtfrit.

Transportgaranti:
Alle varer, vi sender til dig, er transportforsikrede. Hvis du opdager en skade på postkontoret, skal du anmelde den der. Ser du først skaden, når du er kommet hjem og har åbnet pakken, anmelder du skaden til os. Vi bærer risikoen ved transporten af leverancer fra os. Ved eventuelle returforsendelser til os, bærer du ansvaret for forsendelsen.

Leveringsgaranti:
Så længe lager haves, er standard leveringstiden 3-5 dage. I højsæsonen kan det tage lidt længere tid. Hvis en vare er midlertidig udsolgt, sender vi den til dig senere uden ekstra omkostninger for dig. Vi tager forbehold for udsolgte varer.

Reklamationsret:
Som kunde har du selvfølgelig ret til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Reklamationsretten gælder i 2 år og omfatter fabrikations- og materialefejl. Ønsker du som kunde at reklamere, skal dette ske jvf. nedendtående. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Er der yderligere reklamationsret eller garanti vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Anvendelse af reklamationsretten:
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Horsecare inden rimelig tid efter varens modtagelse.
Kunder opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl og/eller mangler i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af ekspeditionstiden grundet fejlsøgning.
Varer der ikke er dækket reklamationsretten, og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Horsecare's udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Tilbagesendte varer, som ikke indeholder fejl:
Ved returnering af defekte eller forkerte varer til Horsecare, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke kan konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.
Gebyret er kr. 350 pr. time inkl. moms. Gebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

Forsvarlig returnering:
Alle produkter, der returneres til Horsecare, skal være forsvarligt indpakket.
Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af dine rettigheder.

Fortrydelsesret:
Ved køb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage, tilbagebetaler vi varens pris.
For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til PostDanmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.
Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, værdisættes varen skønsmæssigt af Horsecare ud fra en mulig salgsværdi.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen returneres i ORIGINAL EMBALLAGE, idet manglende emballage oftest medfører en forringelse af salgsværdien, hvorfor der vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.
Hvis kunden anvender sin fortrydelsesret, betaler kunden egne forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering af varen.
Horsecare tilbagebetaler hele det beløb, som kunden har betalt, inkl. Horsecares forsendelsesomkostninger.


Sådan returnerer du varen:
Der er to måder hvorpå du kan returnere varen på:
1. Du kan nægte at modtage varen fra postvæsnet. I denne sammenhæng beder vi dig om, at gøre postvæsenet opmærksom på, at de straks kan returnere varen til Horsecare.
2. Du kan modtage varen fra postvæsenet, og efterfølgende inden for de 14 dage returnere varen til Horsecare. I denne sammenhæng beder vi dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Horsecare.
Returner ikke pakker over 10 kg, vejer pakken mere end 10 kg, bedes du kontakte os.

Adressen er: Horsecare, Svenstrupvejen 10, 4130 Viby Sj .

Det beløb som fremgår af fakturaen returneres.
Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! HorseCare anbefaler, at varen returneres via PostDanmark, og varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostDanmarks system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Horsecare. Yderligere har du som kunde mulighed for, at efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Horsecare

Er du i tvivl:
Såfremt der er spørgsmål til ovenstående, anbefaler vi, at der rettes henvendelse til os

Horsecare tager forbehold for eventuelle fejl på hjemmesiden.

MVH.

Horsecare

Shipments and returns

Your pack shipment

Packages are generally dispatched within 2 days after receipt of payment and are shipped via Colissimo with tracking and drop-off without signature. If you prefer delivery by Colissimo Extra with required signature, an additional cost will be applied, so please contact us before choosing this method. Whichever shipment choice you make, we will provide you with a link to track your package online.

Shipping fees include handling and packing fees as well as postage costs. Handling fees are fixed, whereas transport fees vary according to total weight of the shipment. We advise you to group your items in one order. We cannot group two distinct orders placed separately, and shipping fees will apply to each of them. Your package will be dispatched at your own risk, but special care is taken to protect fragile objects.

Boxes are amply sized and your items are well-protected.